Technologia

  • Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    Staramy się aby jak najwięcej elementów składowych naszych pojazdów było wykonywanych z wysokiej jakości stopów lekkich. Redukcja masy przy zachowaniu właściwości wytrzymałościowych to jeden z priorytetów jakie przyświecają nam przy konstruowaniu każdego z podzespołów motocykla. Wszystko po to, aby zwiększać osiągi i ekonomię użytkowania, a także podnieść walory użytkowe oraz wizualne naszych pojazdów.
    Ta technologia wywodzi się z torów wyścigowych. Nacięcia w tarczy zwiększają powierzchnię, która oddaje ciepło wytworzone podczas hamowania. Tarcza typu Wave szybciej się wychładza, jest przez to znacznie mniej podatna na przegrzanie i odkształcenia. Zwiększa stabilność cieplną i tym samym skuteczność hamowania.
    Upside-Down, czyli odwrócony przedni widelec, to technologia, którą również zaczerpnęliśmy z nowoczesnych motocykli sportowych. Takie rozwiązanie pozwala przede wszystkim uzyskać większą sztywność przedniego zawieszenia.Rura teleskopu w większości schowana jest w goleni zawieszenia. Wpływa to dodatnio na precyzję pracy zawieszenia a tym samym prowadzenie pojazdu. Zmniejsza się również niekorzystna masa nieresorowanych elementów motocykla.
    CBS (Combined Braking System), czyli zintegrowany układ hamulcowy, to system, który łączy przedni oraz tylny hamulec w jeden układ. Zgodnie z wymogami najnowszych przepisów homologacyjnych w Unii Europejskiej, system CBS ma uruchamiać obydwa hamulce przy użyciu jednego – przedniego lub tylnego hamulca. W rezultacie naciskając tylko dźwignię tylnego hamulca, inicjujemy działanie również przedniego i na odwrót. System pozwala zwiększyć bezpieczeństwo oraz stabilność pojazdu w trakcie hamowania.
    Oświetlenie oparte o technologię LED, to bezapelacyjnie najlepsze obecnie rozwiązanie technologiczne w motoryzacji. Diody LED pobierają ponad 10 razy mniej prądu niż standardowe żarówki, są nieporównywalnie lżejsze, wstrząsoodporne a ich żywotność sięga kilkudziesięciu tysięcy godzin. Światło, które emitują jest bardzo jasne i niezwykle wydajne. Dodatkowym atutem jest to, że mogą świecić w wielu kolorach. Diody LED dają dużo więcej możliwości w zakresie projektowania kształtów nadwozia i dopasowanego do niego oświetlenia.
    Wałek wyrównoważający zwany także balanserem, jest elementem stosowanym w nowoczesnych silnikach czterosuwowych, którego zadaniem jest eliminowanie niepożądanych drgań silnika i przenoszenia wibracji na pozostałe elementy konstrukcyjne. Oprócz zmniejszania uciążliwych wibracji, wałek wyrównoważający wpływa również dodatnio na kulturę pracy silnika, który dzięki jego zastosowaniu pracuje płynniej i łagodniej reaguje na gaz.
  • Kliknij na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły.
    Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie informacje.
    Ukryj wszystkie.
    Dzięki przewodom hamulcowym w stalowym oplocie, które z powodzeniem stosujemy w naszych pojazdach, układy hamulcowe są skuteczniejsze, zdecydowanie bardziej odporne na fading (pogorszenie skuteczności wraz ze wzrostem temperatury) oraz znacznie lepiej dozowane. Przewody w oplocie stalowym nie ulegają również efektowi puchnięcia i dużo lepiej współpracują z systemami CBS oraz ABS. A wszystko w trosce o to, co najważniejsze, czyli bezpieczeństwo.
    ABS (Anti-Lock Braking System) , czyli układ zapobiegający utracie przyczepności kół podczas hamowania, jest obecnie obowiązkowym wyposażeniem wszystkich motocykli i skuterów o pojemności powyżej 125 cm3. Działanie tego systemu oparte jest na czujnikach, które informują sterownik ABS-u o zablokowaniu koła podczas hamowania i modulacji siły, aby przywrócić ruch obrotowy koła. Najnowsze rozwiązania z dziedziny ABS pozwalają na bardzo skuteczną kontrolę uślizgu, co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo kierującego i pasażera.
    Najnowsze rozwiązania w dziedzinie zasilania silnika spalinowego w mieszankę paliwowo-powietrzną pozwalają na optymalne dobranie ilości paliwa do aktualnych warunków pracy silnika. Wpływa to bezpośrednio na mniejsze spalanie (mniejsza ilość niespalonego paliwa w spalinach), podnosi moc silnika i jednocześnie pozwala na zredukowanie powstających podczas spalania substancji szkodliwych. Dzięki najnowszym rozwiązaniom w tej dziedzinie jesteśmy w stanie spełniać najbardziej wyśrubowane normy homologacyjne.
    Układy smarowania silnika z suchą miską olejową stosowane są głównie w sportowych i wyczynowych konstrukcjach. Ich zaletą jest wydajne smarowanie w każdych warunkach, niezależnie od pozycji w jakiej znajduje się motocykl. To układ smarowania bardziej skomplikowany od rozwiązania z mokrą miską olejową, ponieważ wymaga podwójnej pompy i zewnętrznego zbiornika oleju.
    Stosowanie podzespołów wykonanych ze stali szlachetnych wpływa bezpośrednio na żywotność tych elementów. Najczęściej z tych materiałów wykonuje się elementy silnie narażone na korozję, jak chociażby mające styczność ze żrącymi związkami chemicznymi układy wydechowe. Stal nierdzewną stosuje się również do produkcji detali, których nienaganny wygląd wpływa dodatkowo na estetykę pojazdu.
    Amortyzator skrętu pomaga zapobiec niepożądanym ruchom kierownicy. To urządzenie jest przydatne szczególnie w jednośladach o tzw. ostrej geometrii. Stosowane jest głównie w motocyklach sportowych oraz w pojazdach z wózkiem bocznym, gdzie reakcje wózka w trakcie jazdy oddziałują bezpośrednio na kierownicę. Regulacja stosowana w amortyzatorach drgań pozwala dopasować ich tłumienie do aktualnych warunków pracy.
    Bezpieczeństwo to przede wszystkim skuteczne i dobrze dozowane hamulce. Zwiększona powierzchnia styku klocków hamulcowych, to bardziej skuteczne hamowanie i równomierne zużywanie się okładzin. Dzięki zaciskom hamulcowym mocowanym radialnie hamulce są skuteczniejsze nawet o 15% w stosunku do rozwiązań klasycznych. Równomiernie rozkładana siła reakcji wpływa również pozytywnie na stabilność zacisku, a to przekłada się na lepszą dozowalność hamulców.